Defekt Reflektor

torsdag 3. desember 2009

English makes everything so much cooler and interesting


Since writing on toilet walls is done neither for critical acclaim, nor financial rewards, it is the purest form of art


Syns postmoderne er bra? Fasinere det ukjente deg? Er ting du ikke forstår automatisk bra? Likte du Donnie Darko? Ja? Nei?


Postmodernisme er en betegnelse på ulike retninger innenfor humaniora, samfunnsvitenskap og kunst, fra annen halvdel av 1900-tallet til første del av 2000-tallet.

Selve begrepet «postmodernisme» er omstridt, i likhet med de ulike tankeretningene og metodologiene som kan inkluderes i begrepet. Enkelte later til å betrakte «postmodernismen» som enda en blant mylderet av «ismer» innenfor modernismen; andre mener det dreier seg om en helt ny retning i idéhistorien.



Ikke engang fagfolk klarer å bestemme seg for hva postmodernisme er. Hvil dere vite hvorfor? FORDI DET IKKE EKSISTERER. Jeg får mer og mer følelsen av at postmodernisme er et stempel dere KK (Komunikasjon og kultur) folk setter på ting dere liker men ikke klarer å forklare hvorfor. Jeg mener... bare fordi dere ikke forstår hvorfor en person i en film gjør en spesiel ting eller på andre måt bryter mot sjanger eller normer betyr ikke at dere trenge å gi det et eget ord... gjør det? Fack sake folkens. Det virker mer og mer på me som om postmodernisme ikke har noen kritierier i det heltatt! Dere *hostlassehost* får det til å virke som om at så lenge det ikke gir mening men gjør det for noen som vet at meningen ikke egentlig er der men bare er der vis skaperene mener meningen så er det postmoderne. Dere tredjegradskule folk må se å skjerpe dere.


les: jeg og vil være kul men istedefor å utvikle mine egne orginale og nyskapende ideer, blåser jeg ut deres lys slik at mitt skinner sterkere.

5 Kommentarer:

  • Klokken 3. desember 2009 kl. 13:59 , Blogger Reflektoren sa ...

    Eg syns du e dritkul Chritoffer

     
  • Klokken 3. desember 2009 kl. 13:59 , Blogger Reflektoren sa ...

    Takk! Men navnet mitt skrives faktisk Christoffer.

     
  • Klokken 3. desember 2009 kl. 14:18 , Anonymous Nonamyuos...neida Peder sa ...

    Jaja, jeg skjønner at det er for jævli å bli snakka over hode på, men vi kan ta en liten runde på Postmodernismen imårgen.

     
  • Klokken 3. desember 2009 kl. 14:18 , Anonymous thomas sa ...

    sånn ting e løye, men egentlig isje feil. folk kan for min del tolka superabstrakt kunst akkuratt sånn så di vil, så lenge di isje påstår ein tolkning e mer rett enn di andre, eller ingen....

    mange kunstnere som lage abstrakt å rar kunst pønske isje eingang ut en meining... de bare sette samen någe å har det løye.

    Fasinere det ukjente deg? ja
    Likte du Donnie Darko? ja

    men du kjenne meg christoffer, det e bare fordi eg får dridlust å finna udav det ;D

    forsett me dette.

     
  • Klokken 4. desember 2009 kl. 00:14 , Anonymous HALLO CHRISTOFFER sa ...

    "...så lenge det ikke gir mening men gjør det for noen som vet at meningen ikke egentlig er der men bare er der vis skaperene mener meningen så er det postmoderne."

    ganske enig i definisjonen, bortsett fra at skaperen meine meiningen. Det e ganske lite postmoderne. Det går ikkje an å stole på ka ein postmoderne kunster har lagd.

     

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden